Kompakt ZOLL

Szoftveresen minden, ami a vámhoz kell! Naprakész, gyors, pontos, hibátlan. Vám, jövedék, termékdíj, intrastat, raktár, gyártás, feldolgozás.

Kompakt ZOLL

Egyéb információk

Email: Jelszó:
Belépés

Aktuális árfolyam

2017.08.01.-08.31.

Rendezvénynaptár

2017. augusztus
HKSzCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
Hozzászóláshoz jelentkezzen be.

Autóbehozatal Svájcból

Beküldő: Ducza Benjámin Dátum: 2017.03.23.

Tisztelt Szakértő!
Közeljövőben egy gépjárművet szeretnék behozatni Svájcból, de sajnos a bürokrácia világában teljesen elvesztem, és a tisztán látás végett szeretnék tanácsot kérni. Egy jó ismerősöm svájci autóját szeretném megvásárolni (honda accord 2004), amely műszakilag jó állapotban van, ára 4000 Frank.
Milyen költségekkel kell számolnom mire a tulajdonomba kerül? Hol éri meg elvámoltatni? Bár olvastam olyan híreket hogy EUR1 szállítási bizonyítvány birtokában nem kell vámot fizetnem,"csak" ÁFÁ-t. Ez a bizonyítvány hol szerezhető be? Ezt neki mint tulajdonosnak kell kikérni valahol? Kocsi tudomásom szerint Euro4-es besorolású így ez problémát nem jelenthet. Lábon hazahozhatom próbarendszámmal?
Néhány költséget már kiszámoltam:
származásellenőrzés 10 500 Ft
eredetiségvizsga 20 000 Ft
műszaki szemle/vizsga 39 090 Ft
forgalmi engedély 6 000 Ft
törzskönyv 6 000 Ft
rendszám 8 500 Ft
vagyonszerzési illeték 91 000 Ft
regisztrációs adó 141 333 Ft
ügyintézési díj nettó 38 000 Ft
összesen 360 423 Ft
De a német határon milyen procedúra elé néznék? Kétnyelvű adásvételire lehet piaci ár alatti összeget írni? Vagy ezt vizsgálják? Vámvizsgálat része érdekel főleg, hogy az milyen költséget jelentene?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv: Ducza B.

Beküldő: Barczi Ádám Dátum: 2017.04.15.

Tisztelt Szakértő!

Nekem is hasonló kérdéseim lennének, válaszát előre is köszönöm!

Üdv,
Barczi Ádám

Beküldő: Freddy75 Dátum: 2017.04.24.

Kedves Benjámin, Ádám

Meggyőződnie arról, hogy az autó motorja legalább EURO4-es, mivel EU-n kívülről behozott autókat csak EURO4-es, vagy jobb motorral lehet vámkezeltetni és forgalomba helyeztetni itthon.
EUR1 birtokában valóban 0% lehet a vám, ezt az eladó állítja(mellyel igazolja, hogy a gépkocsi megfelel a svájc és az EU között érvénybe n lévő szabad kereskedelmi szabályoknak), ezután a kinti vámhatóság az export okmánnyal együtt hitelesíti.

Első lépés a vámhivatal, ahol import vámkezelés alá vonják a gépjárművet, hiszen az EU-n kívülről hozott gépjármű importnak számít. Kiszabják a vámot (ha nincs EUR1)és az ÁFA-t, Az EU-n kívülről hozott gépjármű vámterhe 10%, az ÁFA-ja 27% az értéke után.
A vámhivatal nem köteles elfogadni a számla vagy adás-vételi szerződésen szereplő vásárlási értéket. Ezt mindenképp vizsgálatnak veti alá több szempont alapján. Az egyik az Eurotax katalógus, amiben benne van szinte minden típus, minden évjáratának értéke. A másik összehasonlítási alap, a Magyarországon eladásra kínált ugyanolyan gyártmányú és típusú gépjármű belföldi értéke, melyből azért levonja a fizetendő vámot, ÁFA-t és regadó összegét. Az így kapott érték lesz a vám és ÁFA alapja. Ezen kívül a gépkocsi állapota is számít, bár nem akkora súllyal és legvégül a számlaértékét is figyelembe veszik.
A vámhivatal általi felértékelés – tapasztalatunk szerint – kétszerese, esetleg háromszorosa is lehet a megvásárolt és számlával igazolt gépjármű értékének. Így a legfontosabb ebben az esetben, hogy a gépjárművet ott helyben, az EU határátlépés helyén – ami legtöbbször nem magyar határ – le kell vámkezeltetni.
Például egy Svájcból hozott gépjárművet a svájci-német határon azonnal le kell vámkezeltetni, mert egyrészt ott elfogadják a gépjármű valós értékét (ami a számlán szerepel), másrészt az ÁFA is csak 20% nem pedig 27%. Az EU-n belüli, külföldi vámpapírokat a magyar vámhatóság is elfogadja, így azonnal el lehet kezdeni a regisztrációs adó folyamatát, azaz a honosítást.

A vámkezelés után jön a Közlekedési Hatóság, ahol bevizsgálják a gépjárművet, majd ismét a vámhivatal, ahol kiszabják a regisztrációs adót és legvégül az okmányiroda, ahol kiadják a forgalmit, törzskönyvet és a rendszámot. Ekkor is szükséges a vásárláskor kiállított számlára, ha cégtől vásárolt gépjárműről van szó, kétnyelvű adás-vételi szerződés – melynek az egyik nyelve magyar – és a Közlekedés Hatóság műszaki adatlapjára.

Származás és eredetiség vizsgálat

Az EU-n kívülről érkező gépjárműveket nem csak vámkezelni kell, hanem származás és eredetiség vizsgálatnak kell alávetni, amit az okmányirodában kell elindítani. Ennek díja 10-15000 Ft. Ezért célszerű a gépkocsi behozatalakor rögtön az okmányirodában kezdeni, mert a származás vizsgálat ideje – tapasztalatunk szerint – 3-4 hét. A származás vizsgálat ideje alatt el lehet kezdeni a vámkezelést és a honosítási folyamatot. Mikor megjön a származás vizsgálat eredménye, azt az okmányiroda a tulajdonos által megadott címre postázza ki. Ezután következhet az eredetiség vizsgálat, ami kb. 20000.- Ft.

Kérdés esetén állok rendelkezésre.

Üdv:

Freddy

Beküldő: Tamási József Dátum: 2017.04.25.

Annyival szeretném kiegészíteni, hogy tudomásom szerint nincs az EURO IV. kategóriához kötve a vámkezelés.

Beküldő: Ducza Benjámin Dátum: 2017.04.26.

Tisztelt Freddy!
Köszönöm a válaszát, és annyi kérdésem lenne még, hogy Svájcban kiváltom az exportrendszámot (kb 300 frank), majd a német határon a vámot és Áfát kifizetem, utána a származásellenőrzés 3-4 hét állítása szerint, ezt nem lehet gyorsítani pl azzal h németben váltok egy piros szélű exportrendszámot?(németek uniós tagok és így hátha gyorsabb) Tudom, hogy plusszköltség (kb 250 300 Euro),de azzal állítólag 3-4 nap alatt meglehet a magyar rendszám, ez igaz-e? Mert értelmezésem szerint ha hazahozom lábon és nincs származási ellenőrzés, addig csak a garázsban nézhetem az autót,de addigra meg lejár az egy hónapos exportrendszámom és P betűs magyar rendszámot meg tudomásom szerint nehéz szerezni (legálisan). Erről tudna tájékoztatni még? Válaszát előre is köszönöm.
Üdv:
Ducza B

Beküldő: Freddy75 Dátum: 2017.04.27.

Tisztelt Benjámin,

5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet és a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szabályozza. Én úgy gondolom, mivel a magyarországi szabályok az Uniós rendeletekre lett kialakítva, így a származás ellenőrzés ott is kötelező. Lehet, hogy gyorsabban megy. Ezt nem tudom.
P. rendszámot csak kereskedők kérhetnek, ha jól tudom.
Kérdés esetén állok rendelkezésre.