Kompakt ZOLL

Szoftveresen minden, ami a vámhoz kell! Naprakész, gyors, pontos, hibátlan. Vám, jövedék, termékdíj, intrastat, raktár, gyártás, feldolgozás.

Kompakt ZOLL

Egyéb információk

Email: Jelszó:
Belépés

Aktuális árfolyam

2021.12.01.-12.31.
Árfolyam adatok más időszakra »
2021. 12. 02. 19:54:12

Rendezvénynaptár

2021. december
HKSzCsPSzoV
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
Hozzászóláshoz jelentkezzen be.

Át akarnak verni?

Beküldő: Zsirmon Zsolt Dátum: 2016.11.22.

Üdvözletem!

Segítséget szeretnék kérni. e hónap 15.én láttam meg egy hírdetést: http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/tipo/fiat_tipo_1.6_multijet_16v_lounge_6.100_km_gyonyoru-10798477
...mely azóta már törlésre került, mivel meg szeretném - pontosabban édesapám szeretné - venni az autót. Ma úgy volt, hogy át is vehetik, csakhogy az történt, hogy a kereskedőnek jelzett a Vámhivatal, hogy be kéne bizonyítani, hogy ezt az autót tréleren hozták be az országba, és már akkor is több km volt benne mint 6000.
A dolog szépség hibája, hogy a hírdetésben úgy szerepelt, hogy"Érvényes magyar okmányokkal!" Emellett nem 6100 km, csak 6040 km van az autóban, és a kereskedő arra szeretné rávenni apukámat, hogy ő mondja azt, hogy ezt az autót ő látta egy külföldi oldalon és ő kérte meg a tisztelt kereskedő urat, hogy hozza be TRÉLEREN az autót, vagyis Ő bizonyítsa, hogy ez már akkor 6000 km-en túli autó volt. Amúgy idősebb mit fél éves a jármű.
Kérdésem, hogy mi lehet a kereskedő célja? Netán lopott gjműről lehet szó?...vagy csak simá ÁFA-t szeretne csalni az illető?
A választ előre is köszönöm! Zsolt

Beküldő: Segít Elek Dátum: 2016.11.23.

Tisztelt Zsirmon Úr!

Az alábbiakról lehet szó az ügy körül.
Először is manapság egy kerekedőben sem lehet megbízni, ha még is akkor is nagy az esély rá, hogy profitmaximalizálás a célja. :)
Az autó 6040-6100 km-t futott és idősebb, mint féléves. Törve volt? Miért nem használták vajon külföldön a zsír új autót? Ezek csak ilyen költői kérdések.
Az is előfordulhat, hogy nem volt benne ennyi km, hanem előre pörgették... vagy nagyon vissza. De meg van az esély rá, hogy tényleg ennyi van benne. Nem sok, de lehet.

Szóval a lényeg, hogy a Hivatal ellenőrzi a regisztrációs adó során, hogy van-e valami bizonyíték rá, hogy ennyi km van az autóban. Mindezt azért, mivel a törvény azt írja elő, hogy ÁFA-t kell fizetni az olyan gépjárművekre amik nem futottak 6000 km-t és nem töltöttek forgalomban fél évet. Ahogy írta az autó idősebb, mint fél éves, remélem a forgalomban is ennyit töltött, mert nem a kora számít, hanem a forgalomban töltött idő, tehát az első forgalomba helyezés és a kivonás közötti idő. A km futás nagyon közel van a 6000-hez ezért vizsgálják.
Itt két felé szedném a történetet.
A forgalomba helyezés során a kereskedők előszeretettel alkalmazzák azt a "trükköt", hogy a külföldről vásárolt autók eredeti számláját/adásvételijét kidobják és a kinti tulajdonos nevéről hamisítanak, az itthoni új tulajdonos nevére egy számlát/adásvételit (jelen esetben az édesapjáéra). Így ők hivatalosan kimaradnak az ügyletből és a kötelező fél éves jótállásukat - ha esetleg elromlik az autó - nem tudja érvényesíteni rajtuk, illetve a kereskedő így nem adózik az ügylet után az állam felé. Ha ez így van, tehát a számla/adásvételi egyenesen az édesapja nevére szól a külföldi előző tulajdonosról, akkor a NAV előtt az édesapja az aki kintről megvásárolta az autót, ezért kérhetik rajta számon, hogy igazolja azt, hogy X km volt benne a megvásárlás során, és trailerrel szállították haza, azért nem pörgött még bele több száz km az út során.
A másik lehetőség, hogy szinte teljesen tiszta az ügylet és a kereskedő hivatalosan megvásárolta a külföldi tulajdonostól a gépjárművet adásvételin/számlán, majd ezt a magyar jogszabályoknak megfelelően tovább is számlázta az édesapjának. Számla mindenképpen kell az értékesítéshez, mivel az adásvételi szerződés csak melléklet lehet ilyen értékesítésnél, tehát nyugodtan kérje a kereskedőtől az édesapja nevére szóló számlát. Ha ilyen nincs akkor az előző bekezdés a mérvadó. Ez esetben egyébként nem nagyon értem, hogy miért az édesapját kérik a bizonyításra, azért sem valószínű, hogy ez a bekezdés a valóság. Hiszen, ha a cég számlával eladta az édesapjának, akkor a kereskedő a NAV elé tudja tenni a vásárlásról szóló adásvételit/számlát és az eladásról szóló számlát is. Ezek alapján neki kell bizonyítania, hogy az autót hogyan és miként vásárolta külföldön és azt hogyan szállította haza.
Az, hogy egy gépjármű lopott az szinte megválaszolatlan kérdés. Ha követi a totalcar.hu cikkeit számos esetet levezettek már, hogy hogyan kerülnek az országba lopott autók, amit később forgalomba is helyeznek és csak később derül ki a "turpisság". Hivatalos eredetiségvizsgáló állomásokon mennek át az ilyen lopott autók is és még is megkapják az engedélyt a forgalomba kerülésre, mert nem derül ki, hogy lopott. Tehát sosem lehetünk nyugodtak és ez nem csak ilyen fiatal / keveset futott autónál igaz.

Remélem tudtam segíteni! Sok sikert az ügyhöz!